Çin, Çevrim İçi Oyunları Sınırlama Kararı Alıyor: Oyun Sektörüne Yeni Düzenlemeler Geliyor
Çin yönetimi, çevrim içi bilgisayar oyunlarında önemli değişikliklere gitmeye hazırlanıyor. Ulusal Basın ve Yayın İdaresi (NPPA), çevrim içi oyun içerikleri ve alışverişlerini düzenleyen yeni kuralları duyurdu. Bu düzenlemeler, çevrim içi oyun yayıncısı şirketleri, kullanıcıların oyun içi satın almalarına, günlük girişlerine ve oyunda geçirdikleri zamana sınırlama getirmeye yönlendiriyor. Bu adım, "irrasyonel harcama davranışlarını" denetim altına almayı amaçlıyor.
Yeni Kuralların Başlıca İçeriği:
Yaş Sınırlaması ve Harcama Kontrolü: Çevrim içi oyun yayıncısı şirketlerden, yaş sınırlaması olmaksızın, kullanıcıların oyun içi satın almalarına, günlük girişlerine ve oyunda geçirdikleri zamana sınırlama getirilmesi isteniyor. Bu adım, oyuncuların harcamalarını kontrol altına almayı hedefliyor.
Yasaklı İçeriklere Duyarlılık: "Ulusal güvenliği tehlikeye atan" ve "ulusal itibara ve çıkarlara zarar veren" oyun içeriklerinin yasaklanacağı belirtiliyor. Bu kapsamda, çevrim içi oyun içeriklerinin daha sıkı bir denetimden geçirileceği vurgulanıyor.
Piyasa Tepkisi ve Şirket Hisselerinde Değer Kaybı:
Taslak kuralların duyurulmasının ardından, Çin'in önde gelen çevrim içi oyun yayıncılarından Tencent'in Hong Kong Borsası'nda işlem gören hisseleri yüzde 12,4 değer kaybederken, NetEase'in hisseleri ise yüzde 24,6 düşüş yaşadı. Bu durum, sektördeki oyuncuların yeni düzenlemelerden kaynaklı endişelerini yansıtıyor.
Çin Oyun Pazarındaki Büyüme ve Beklentiler:
Çin Görsel-İşitsel ve Dijital Yayıncılık Birliği'nin verilerine göre, Çin'de çevrim içi oyunların satışından elde edilen gelir 2023'te geçen yıla göre yüzde 14 artarak 303 milyar yuana (42,8 milyar dolar) ulaştı. Ancak, 668 milyon çevrimiçi kullanıcıya sahip olan ülkede, yeni düzenlemelerin çevrim içi oyun şirketlerinin gelirlerini olumsuz etkileyebileceği öngörülüyor.
Geçmiş Düzenlemeler ve Çocuk Oyun Oynama Süresi:
Çin'de 2021 yılında yapılan düzenlemeyle, 18 yaşından küçüklerin çevrim içi oyun oynama süresi cuma günleri, hafta sonları ve resmi tatillerde günde 1 saatle sınırlandırılmıştı. Bu düzenleme, genç neslin dijital oyunlara harcadığı süreyi kontrol etmeyi amaçlıyordu.
Çin hükümetinin çevrim içi oyun sektörüne getirdiği yeni düzenlemeler, sektörde önemli değişikliklere yol açabilir. Oyuncular, şirketler ve yatırımcılar, sektördeki bu gelişmeleri yakından takip ederek uyum sağlamak ve gelecekteki olası değişimlere hazırlıklı olmak zorundadır.
Comments