top of page

Unity, Geliştiricilerin Karşı Çıktığı Fiyatlandırma Politikasından Geri Adım Atıyor

Updated: Oct 23

Oyun geliştiricilerinin en çok tercih ettiği oyun motorlarından biri olan Unity, geçtiğimiz hafta açıkladığı yeni fiyatlandırma politikasıyla büyük bir tartışmanın odağı haline gelmişti. Ancak, yoğun tepkilerin ardından Unity şimdi resmi bir özür yayımlayarak düzenlemeler yapacağını açıkladı.


Tepkilere Neden Olan Değişiklik Ne İdi?


Unity'nin yeni fiyatlandırma politikası, geliştiricilerin oyunlarının her indirilmesinde ve belirli bir gelir eşiğini aştığında ücret ödemesini gerektiriyordu. Özellikle bağımsız oyun geliştiricileri için, bu yeni düzenleme yaratım sürecinde ek bir maliyet anlamına geliyordu. Örneğin, bir oyun son 12 ayda 200 bin dolar gelir elde ettiyse ve toplamda 200 bin kez indirildiyse, Unity'ye her indirme başına 20 cent ödenmesi gerekiyordu.


Unity'nin oyun geliştiricilerinden ücret talebi büyük bir tartışma yarattı. İşte bu konudaki detaylar!
Yeni Fiyatlandırma Politikasına Geliştirici Tepkisi

Unity, Tepkilerin Ardından Değişiklik Vaadiyle Özür Diledi


Sosyal medyada hızla yayılan tepkiler Unity'yi geri adım atmaya zorladı ve şirket resmi bir özür yayımladı. Şirket, topluluğun ve geliştiricilerin endişelerini anladığını belirtti ve politikalarında değişiklikler yapacaklarını duyurdu. Unity, "Sizi duyduk" ifadeleriyle başlayan özür yazısında şunları söyledi:


"Salı günü açıkladığımız çalışma süresi ücreti politikasının neden olduğu kafa karışıklığı ve endişeden dolayı özür dileriz. Ekip üyelerimizle, topluluğumuzla, müşterilerimizle ve ortaklarımızla dinliyoruz, konuşuyoruz ve politikada değişiklikler yapacağız. Güncellemeleri birkaç gün içinde paylaşacağız. Dürüst ve eleştirel geri bildiriminiz için teşekkür ederiz."


Unity'nin Yeni Politikası ve Oyun Geliştiricileri


Unity'nin yeni fiyatlandırma politikası, oyunların farklı paketlere, hediyelere ve abonelik hizmetlerine dahil edilmesini engelleyebilecek türden bir düzenleme içeriyordu. Özellikle Microsoft'un Xbox Game Pass gibi abonelik hizmetlerine dahil olan oyunlar için, geliştiriciler bir lisans ücreti alıyorlardı. Ancak Unity'nin yeni politikası, oyun her indirildiğinde geliştiricilerin Unity'ye ödeme yapmasını gerektiriyordu, bu da geliştiriciler için ek bir maliyet demekti.


Unity'nin finansal sağlığını iyileştirmek amacıyla aldığı bu yeni fiyatlandırma politikası kararı, sektörde büyük bir tepkiye neden oldu. Şirket, geliştiricilerin ve topluluğunun geri bildirimlerine kulak vererek politikalarını yeniden gözden geçireceğini söylüyor. Önümüzdeki günlerde Unity'nin politikalarındaki güncellemeleri görmeyi bekleyebiliriz.

Comments


bottom of page