Çevrimiçi oyun devi Roblox, son verilerle büyümesini sürdürüyor. İkinci çeyrek sonuçlarına göre gelir arttı, günlük aktif kullanıcılar azaldı. Ancak platform, 1 yılda 15 milyar saatten fazla oyun süresi ile dikkat çekiyor.
Mali Atılım ve Kullanıcı İstatistikleri
Roblox'un yıllık geliri geçen yıla göre %15 artarak 681 milyon doları aştı. Net kazanç ise %22 artışla 781 milyon doları buldu. Platform, çeyrekte ortalama 65,5 milyon günlük aktif kullanıcıya sahipken, kullanıcı başına günlük harcama %3 düşüşle 11,92 dolara geriledi. Ancak bu rakam, bir önceki yıla göre %25 arttı. Aylık aktif kullanıcı sayısı %19 artışla 13,5 milyona ulaştı. Aylık ödeme yapan kullanıcı sayısında da %3 artış görülürken, ortalama harcama 19,32 dolar olarak kaydedildi.
Oyun İçi Etkileşim ve Harcanan Süre
Oyuncuların platformda geçirdiği süre, bir önceki yıla göre %24 artarak 14 milyar saati aştı. Bu istatistik, Roblox'un oyun deneyimlerinin ne kadar çekici olduğunu gösteriyor.
Gelecek Hedefleri ve İnovasyon
Roblox CEO'su David Baszucki, gelecek hedeflerine odaklandıklarını belirtti. Platformun coğrafi ve yaş bazlı çeşitliliği, "zaman içinde bir milyar aktif oyuncuyu destekleyebilecek bir yapı oluşturmak" hedefine katkı sağlıyor. Baszucki ayrıca, "Yaratıcılar ve markalar için değeri artırmak ve kullanıcılarımıza daha inovatif ve çekici deneyimler sunmak için ürün liderliğimizi genişletmeye devam ediyoruz" dedi.
Roblox'un finansal başarısı ve kullanıcı istatistikleri, platformun oyun sektöründeki etkisini gözler önüne seriyor. Büyüyen oyuncu kitlesi ve zenginleşen deneyimler, Roblox'un gelecekte milyarlarca oyuncuyu ağırlayabilecek bir platform haline gelme vizyonunu güçlendiriyor.
コメント