top of page

Cyberpunk 2077'nin Masif Maliyeti ve Oyun Endüstrisindeki Yeri

Cyberpunk 2077, çıkışının ardından teknik sorunlar ve eksik özelliklerle dolu bir deneyim sunarak büyük bir tartışma yaratmıştı. Ancak CD Projekt Red, oyunu düzeltmek için büyük miktarda para harcayarak oyunu tekrar hayata döndürmeyi başardı. Bugün sizlere Cyberpunk 2077'nin CD Projekt'e ne kadar mal olduğunu ve bu masif maliyetin oyun endüstrisindeki yeri hakkında bilgiler sunacağım.


CD Projekt Red'in Cyberpunk 2077'yi düzeltmek için harcadığı 439.8 milyon dolarlık maliyet hakkında bilgi edinin.
Cyberpunk 2077'nin Masif Maliyeti

  1. Cyberpunk 2077'nin Sorunlu Başlangıcı: 2020 yılında çıkış yaptığında, Cyberpunk 2077, hatalar ve eksiklikler nedeniyle büyük eleştirilere maruz kalmıştı. Oyun, son nesil konsollarda oynanamaz hale geldi ve oyunculardan geri ödeme talepleri ve davalara neden oldu.

  2. Düzeltmeler ve Genişlemeler: Ancak CD Projekt Red, oyunu düzeltmek için elinden gelenin en iyisini yapmaya kararlıydı. Bir dizi yama, yükseltme ve yeni modun ardından Cyberpunk 2077 artık oynanabilir durumda. Bu iyileştirmelerin büyük bir kısmı 2.0 güncellemesi ve Phantom Liberty genişlemesi ile geldi.

  3. Cyberpunk 2077'nin Maliyeti: CD Projekt Red, Cyberpunk 2077'yi mevcut konsol nesline getirmek ve yeni özellikler eklemek için 40 ila 41 milyon dolar harcadığını açıkladı. Ayrıca, yeni çıkan Phantom Liberty genişletmesi, Hollywood oyuncu kadrosu ve yüksek prodüksiyon değerleri ile şirkete 84 milyon dolara mal oldu.

  4. Toplam Maliyet ve Sıralama: Cyberpunk 2077'nin geliştirilmesine 174 milyon dolar, pazarlanmasına ise 142 milyon dolar harcandı. Bu da toplamda 439.8 milyon dolarlık bir maliyet anlamına gelmektedir. Bu rakam, resmi olarak kayıtlara geçen en pahalı ikinci video oyunun maliyetidir. İlk sıradaysa 500 milyon doların üzerinde bütçe ile Star Citizen bulunmaktadır. Ancak Star Citizen'ın bütçesi büyük ölçüde kitle fonlamasından gelmektedir.

  5. Satış Başarısı: Cyberpunk 2077, neredeyse üç yıl önceki lansmanından bu yana 25 milyondan fazla kopya sattı. Phantom Liberty'nin satışları ise ilk haftasında 3 milyonu aştı.

  6. Sonuç: CD Projekt Red CEO'su Adam Kicinski, bu başarının The Witcher 3 ve genişletme paketlerinin benzer bir dönemde ulaştığı bir dönüm noktasını temsil ettiğini belirtti. Cyberpunk 2077'nin maliyeti büyük olsa da, oyunun düzeltilmesi ve genişlemelerle tekrar başarıya ulaşması, oyun endüstrisindeki önemini göstermektedir.



Sonuç olarak, Cyberpunk 2077'nin masif maliyeti, oyun endüstrisindeki büyüklüğünü ve oyunun başarısını yansıtmaktadır. CD Projekt Red, büyük bir çaba ve finansal yatırım ile oyunlarını düzeltmeye ve oyuncularına daha iyi bir deneyim sunmaya kararlıdır.

Comments


bottom of page